16 Aralık 2013 Pazartesi

Milyoner Mandela

Sıfata bak. Sıfatla dalga geçilmez ama karda gezer izini belli etmez tipi var.

Merhum,Güney Afrika'nın  ilk siyahi devlet başkanı ve ırkçılığa,fakirliğe ve eşitliğe karşı mücadele eden simge isim. Beyaz yönetim tarafından 27 yıl hapse atıldı. 250'nin üzerinde ödül almış. Ayrıca Nobel Barış Ödülü'ne sahip. Eceli geldi,öldü.


110 Milyon Serveti Hangi Ara Kazandın Lan Mandela?


Düşünün şimdi "benim ömrüm mücadeledir" diyen adamın, hesaplarından 110 Milyon tutarında para çıkıyor. Kızları parası için birbirlerine giriyor.Bu adam neyin mücadelesini vermiş. Bu mücadeleyi kaç para karşılığında yapmış?

Ömrünün 27 yılını hapiste geçiren bir adam 110 Milyon dolar gibi serveti nasıl ve hangi ara yaptı? Irkçılığın, fakirliğin kol kola gezdiği bir yerde herkes tiyatro oyunu oynarken çıkıp bunlarla mücadele etmek. Çok onurluca ve insana yakışan bir davranış. Takdir etmek gerek!

Lakin,bu derisi siyah,renkli kişilik beyefendinin banka hesaplarından 110 milyon değerinde paralar çıkıyor. Bu nasıl bir iştir? Sen siyahsın ben beyazım bu yüzden ben senden üstünüm diyen bir adamın öngörüsü nasıl bana saçma sapan ve iğrenç geliyorsa fakirlikle mücadele etmiş bir adamın Güney Afrika gibi bir yerde milyonlarca dolar parası olması bana aynı şekilde ameliyatlı geliyor.

Sonuç olarak:

+Avrupa ülkelerinin poşpoşladığı,bol bol ödül verdiği adamlardan, Nobel Ödülü verdiği zat'lardan uzak duracaksın. Onun ismini duyunca 2 defa düşüneceksin.

+Sözcüklerinle,yaptığın işler tezat oluşturmayacak.

+Halkın ağaç gövdesinden kendisine akşam yemeği kazımaya çalışırken, sen banka şifrem neydi lan? diye düşünmeyeceksin.

Paylas !

Sponsor !

Hülagühan Vuslat

[Ne Demişler] Hiç yorum yok

İsmail ÇakırFatih